HEM | STRUKTUR & FÖRUTSÄTTNINGAR | LÄRARE | ORGANISATION I KLASSRUMMET


Organisation i klassrummet

För att kunna arbeta i digitala lärmiljöer är det viktigt att verktygen är tillgängliga för eleverna. Det betyder att det ska finnas en rutin för att kunna ladda dem på ett enkelt sätt, och att eleverna kan komma åt dem i sitt klassrum när de ska användas.

Här behöver man tänka igenom olika strukturer för det, förutsättningarna ser olika ut beroende på skola och ålder på elever.

Yngre elever tar oftast inte hem sitt verktyg och då behövs en smidig laddstation för att ladda en hel klassuppsättning. De äldre eleverna tar hem sina verktyg och då behöver man säkerställa att det finns möjlighet att arbeta även om de glömt ladda hemma.

På den här sidan kan du se hur man har gjort på lite olika ställen i kommunen.
Har du ett bra sätt så får du gärna dela med dig till andra. Skriv till olle.strombeck@burlov.se.

HUR LÄGGA TILL FLER EXEMPEL? TEXTER TILL.

På Tågarpskolans lågstadium har man köpt enkla trälådor där elevernas iPads förvaras. De sätts med laddkontakten uppåt så att de enkelt kan laddas. Lådorna är lätta att plocka fram och ställas undan efter behov.

 

Denna hemsida använder så kallade cookies. Genom att klicka på knappen nedan godkänner du användandet av cookies.  Läs mer här