HEM | UNDERVISNING | EXEMPEL | MY PRETEND ANIMAL |


My Pretend Animal

Årskurs 5/Engelska


Sammanfattning av arbetsområdet

Ibus et ex eaque ne dolore, nobis magnis voluptat et quideribus volore platect orporum et que porit aut earitate nimpos culliquo imento toriatibusa atur, net, simetusae. Ut et pe pla sollendelis aut inctaer cientia qui dolorum ratem ut volores volo doleniminus sum sequid quo quis elendamenis ut ini ulluptatem. Lorro ma consequiae officia nobis rem quiae et, volupictius, quos re verae nis vid ut estiunt uribus illibustis poresequodi odi optati core ipsam et et quo iducimi, optatiat ut quid ma voluptia voluptiae. Nem nonseque as aut labo.


Undervisningshandlingar

  • Ibus et ex eaque ne dolore, nobis magnis voluptat et quideribus volore platect orporum et que porit aut earitate nimpos culliquo imento toriatibusa atur, net, simetusae.
  • Ut et pe pla sollendelis aut inctaer cientia qui dolorum ratem ut volores volo doleniminus sum sequid quo quis elendamenis ut ini ulluptatem.
  • Lorro ma consequiae officia nobis rem quiae et, volupictius, quos re verae nis vid ut estiunt uribus illibustis poresequodi odi optati core ipsam et et quo iducimi, optatiat ut quid ma voluptia voluptiae. Nem nonseque as aut labo.

Lärarens reflektioner

Ibus et ex eaque ne dolore, nobis magnis voluptat et quideribus volore platect orporum et que porit aut earitate nimpos culliquo imento toriatibusa atur, net, simetusae. Ut et pe pla sollendelis aut inctaer cientia qui dolorum ratem ut volores volo doleniminus sum sequid quo quis elendamenis ut ini ulluptatem. Lorro ma consequiae officia nobis rem quiae et, volupictius, quos re verae nis vid ut estiunt uribus illibustis poresequodi odi optati core ipsam et et quo iducimi, optatiat ut quid ma voluptia voluptiae. Nem nonseque as aut labo.


Centralt innehåll

  • Presentationer, instruktioner, meddelanden, berättelser och beskrivningar i sammanhängande tal och skrift.
  • Bearbetning av egna muntliga och skriftliga framställningar för att förtydliga och anpassa kommunikationen efter syfte och mottagare.
  • Strategier, däribland omformuleringar, frågor och stödjande fraser, föratt bidra till och underlätta samtal och skriftlig interaktion, även digital.
  • Språkliga företeelser, däribland uttal, ord, artighetsfraser, tilltalsord och andra fasta språkliga uttryck, samt grammatiska strukturer och stavning i elevernas egen produktion och interaktion.

Kriterier för bedömning av kunskaper och betygskriterier

  • I muntliga framställningar av olika slag formulerar sig eleven enkelt och begripligt med fraser och meningar. I skriftliga framställningar av olika slag formulerar sig eleven enkelt och begripligt med fraser och meningar.

Digitala lärresurser

Nedladdning

  • länk till dokument
  • länk till dokument
  • länk till dokument

Denna hemsida använder så kallade cookies. Genom att klicka på knappen nedan godkänner du användandet av cookies.  Läs mer här